Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dveře dokořán -proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole
FRAŇKOVÁ, Veronika
Práce s názvem Dveře dokořán {--} proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole je věnována procesu socializace dítěte, tak jak je pozorován a zaznamenáván ve waldorfské mateřské škole, kde pracuji. Tento proces je popsán jako děj, na kterém se podílejí učitelky, rodiče i samo dítě. Nezanedbatelnou úlohu hraje nejen utváření přiměřeně podnětného prostředí, ale i důsledné používání metod a forem práce typických pro waldorfskou pedagogiku. V praktické části je na pěti případových studiích procesu socializace dítěte v mé třídě ukázána práce učitelky jako proces vyžadující mnoho času nepřímé práce v podobě pozorování a zamýšlení se nad každým konkrétním dítětem. Výsledkem je utváření si pravého obrazu dítěte, který je používán při rozhovoru o dítěti s kolegyní, na setkání kolegia učitelek waldorfské mateřské školy i waldorfské základní školy. Opominuta není ani důležitost vedení rozhovorů s rodiči. Případové studie jsou ohraničeny dobou přijetí dítěte do mateřské školy a prvním pololetním vysvědčením ze základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.